10 jaar Kenonz

Hoe het allemaal begon

Onze historie

 

Met sommige collega’s heb je dat. De samenwerking verloopt moeiteloos, je begrijpt elkaar met een blik en je deelt dezelfde passie. Voor Hein en Gouke was dit de vonk die eind 2012 oversprong. De plannen voor de toekomst werden gemaakt.

Schuur Gouke begin

De oprichting van Kenonz

Met creativiteit, oplossingsgericht denken en een flinke dosis positieve energie richten zij in januari 2013 Kenonz op. Een eerste kantoorruimte werd gevonden in de schuur van Gouke, net groot genoeg voor drie bureaus.

Verhuizing naar Gorredijk

Van schuur naar succes

De schuur diende kort na de oprichting weer als fietsenhok, want na een vliegende start bleek al snel dat er meer ruimte nodig was. Het detacheren van talentvolle medewerkers naar ambitieuze opdrachtgevers werd een groot succes. De persoonlijke aanpak, nuchtere mentaliteit en gedrevenheid van Hein en Gouke wierpen hun vruchten af.

Opening Schagen

Groei en uitbreiding

Kenonz groeide snel. Het aantal gedetacheerde medewerkers en opdrachtgevers nam toe en er ontstond behoefte aan meer collega’s op kantoor. Nieuwe teamleden werden vaak uit het netwerk gehaald, soms met een verrassende achtergrond maar altijd met de Kenonz-mentaliteit. Door te focussen op unieke kwaliteiten ontstond er een hecht team.

Vestiging Gorredijk Kenonz

Kenonz vandaag

Vandaag de dag zijn er verschillende domeinen waaruit zo’n 600 collega’s worden gedetacheerd. Naast Gorredijk heeft Kenonz vestigingen in Schagen, Apeldoorn, Alblasserdam en Eindhoven waar bijna 80 medewerkers dagelijks actief zijn. Er is een managementteam met de vestigingsmanagers Jacob Tijmersma (Schagen), Rob van der Veen (Alblasserdam), Davy Wind (Eindhoven), Lennard Kloosterman (Apeldoorn), Johan Linthof (Gorredijk) en Karin Boonstra als commercieel manager. Ook is het directieteam uitgebreid met commercieel directeur Janette Talstra, directeur bedrijfsvoering Alle Broersma en financieel directeur Melle Tilma.